Adam Marttinen välkomnar besked från ny KD – ordförande

Sent under onsdagskvällen rapporterar Eskilstuna-Kuriren att Anders Krüger valts till ny ordförande för Kristdemokraterna i Flen.

Ett besked från den nyvalde ordföranden var att KD i Flen efter valet inte utesluter samtal med Sverigedemokraterna. Ett annat besked var en riktad kritik till hur Liberalerna och Centerpartiet valt att agera mot Moderaterna på riksplanet där partierna ställt ultimatum mot Moderaterna efter att de öppnat upp för samarbeten med SD.

”Vi är öppna för att Moderaterna har sina samtal och samarbeten med SD. Det utesluter inte att vi samtalar och samarbetar med M.”
säger Anders Kruger, nyvald KD – ordförande i Flen.

Beskedet välkomnas av Adam Marttinen, vice distriktsordförande för SD-Sörmland som också kommer med en uppmaning.

– Det finns många områden där en konstellation mellan SD, M och KD rent ideologiskt skulle kunna hitta bra samarbetsformer. Ett område som Anders Krüger nämner är lag och ordning. Där har social-liberala kommunmajoriteter misslyckats. Det är dags för mer repressiva åtgärder på många håll i Sörmland för att återupprätta lag och ordning, något som kan bli möjligt med ett samarbete mellan SD, M och KD.
Säger Adam Marttinen, vice distriktsordförande för Sverigedemokraterna i Sörmland.